ترجمه ای از شاملو

 

 

پس از سفرهای بسیار  

و عبور از فراز وفرود امواج این دریای طوفان خیز   

 برآنم که در کنار تو لنگر افکنم 

 بادبان برچینم  

 پارو وارهانم  

 سکان رها کنم 

 به خلوت لنگرگاهت در آیم  

 در کنارت پهلو گیرم 

 آغوشت را بازیابم 

 استواری امن زمین را زیر پای خویش  

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 11 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ق.ظ http://darham.blogsky.com

سلام
وبلاگ پرمحتوایی دارید از شما تقاضای تبادل لینک و همکاری می کنم اگر مایل بودید وبلاگ http://darham.blogsky.com را با نام "آموزش ترفندهای رجیستری و ویندوز رایگان" لینک کنید راستی یک سوال وبلاگ شما را با چه نامی لینک کنم.
درود و دو صد بدرود

علی عزیز سلام

ممنون از شما . وبلا گ شما را دیدم ممنون از حضور شما .
نام این وبلا گ بامدادان است.
موفق باشی.

دل سپرده سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:40 ق.ظ

خیلی زیبا بود . . .
خیلی . . .
ای عشق همه بهانه از توست !

دل سپرده عزیز

خوشحالم که خوشت آمد .پاینده باشی.

نیکو پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:59 ب.ظ

سهیلای نازنین سلام
انتخاب بسیار زیبایی بود
ممنون از حضور پر مهرت دوست خوبم
شاد باشید

نیکو جان سلام

سپاس از حضور تو نازنین .شاد و سلامت باشی.

پیمان یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:49 ق.ظ


کنار من خواهی ماند؟ برای همیشه؟

اگر روزی من بخواهم ترکت کنم چه؟ تو نیز غمگین خواهی شد؟

شاعرانه زیستن حسی است فیروزه ای که هرکسی قدرت درکش را ندارد پس ماندن و زیستن و رفتن و ترک کردن در قاموس وجودی آدم ها بسیار متفاوت است

حس فیروزه ای وجودت همیشه شکوفا باد

پیمان عزیز سلام

سپاس از همراهی تو و پوزش از اینکه پاسخ دیر شد سخت گرفتاربودم .
شاد باشی و سلامت دوست خوب من.

بیتا یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ب.ظ

سلام سهیلای عزیز
نمی دانم نظرم آمد یا در فضا معلق شد
به هر حال انتخاب های خوب و زیبایی دارید


ماه من
اگر امشب از این کوه فرود آیم
برای دیدار تو بال خواهم گشود
میهمان سال و ماه نمی خواهی؟

شاد باشی

بیتا نازنین سلام

نظر شما دوست عزیزم نیز به من رسید . ممنون از تو بیتا جان با پوزش از دیر کرد پاسخ.

مهر ت افزون نازنین

خیزران سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:43 ق.ظ http://kheyzaran.blogsky.com


سهیلای عزیز
سلام
چند روزی نبودم حتی نتوانستم پست روز پنجشنبه را روی آنتن ببرم ولی بیاد بزرگواریهای شما بوده ام
آری این حقیقتی است باید جائی لنگرانداخت باید تیرکی باشد حتی اگر خونین که بتوان دمی به آن تکیه کرد کسی راباید بیابی که به آن اعتماد کنی حتی اگر بدانی این اعتماد شاید راه به جائی نبرد
آری لازم است دمی بمانی ودل بسپاری وتکیه کنی واعتماد داشته باشی حتی اگر بابتش بهائی سنگین بپردازی
برایت آرزوی سعادت میکنم
باادب احترام ومحبت بیکران

ژانوس عزیز و گرامی

با سلام امیدوارم که شما نیز چون دیگر دوستان منو عفو کنید در دیر پاسخ دادن . گرفتاری و کار زیاد و وقت کم .
همینطور است گاهی برای ماندن تکیه دادن و اعتماد باید بهای گزافی پرداخت .
راستش اسم شاعر این شعر را یادم رفته بود یک شاعره آلمانی که زنده یاد شاملو آنرا ترجمه کرد و خودش نیز خواند. سالها پیش که در ایران بودم کاست آنرا داشتم ولی حالا ندارم . و هر چه دنبالش گشتم دیگر پیداش نکردم .
با سپاس از حضور شما . امیدوارم که امشب فرصتی برای خواندن پستهای شما و دوستانم پیدا کنم دوست دارم همیشه با دقت و فرصت بخوانم سر سری دیدن را دوست ندارم .

شاد باشید و سلامت

پگاه شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:19 ب.ظ http://gonbademina.blogsky.com

سلام سهیلای عزیز

این‌همه پیچ،
این‌همه گذر،
این‌همه چراغ،
این‌همه علامت،
همچنان استواری به وفادار ماندن به راهم،
خودم،
هدفم،
و به تو.
وفایی که مرا و تو را به سوی هدف راه می‌نماید.

ترجمه‌ی منتخبتان را بسیار دوست می‌دارم.
شاد باشید

پگاه نازنین

خوشحالم که با هم هم سلیقه هستیم .این ترچمه و اشعار این شاعره آلمانی را بسیار دوست دارم . ولی متاسفانه نوار یا سی دی ان را اینحا ندارم و هر چه هم گشتم پیدا نکردم .ولی خوب عاقبت چوینده یابنده است.
شاد باشی .

بیتا پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام سهیلا جان
آمدم حالت را بپرسم و عرض ادبی کنم
شاد باشی

حامد سنتور شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:03 ق.ظ http://hamedsantur.persianblog.ir/

سلام دوست عزیز وب لاگ بسیار خوب و گرمی داری بسیار خوشحال میشم سری به وب من هم بزنی و تبادل لینک کنیم خبرم کن (خدای مهربانی یارت)

حامد عزیز سپاس از شما دوست نازنین حتما به روی چشم.

بیتا دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:05 ق.ظ

سهیلای نازنین
سلام
حالت چطور است آمده ام عرض ادبی کنم دلم برایت تنگ شده
شاد باشی

بیتای عزیزم

من هم دلتنگ تو نازین و دیگر دوستان هستم . بالاخره درست شد و برگشتم.

خیزران دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:26 ق.ظ http://kheyzaran.blogsky.com


سهیلای عزیز
سلام
امیدوارم حالت خوب باشد
دلتنگ شما هستم امیدوارم به زودی برگردی ومن از سلامت تو خوشحال بوشوم
باادب احترام ومحبت بیکران

دوست عزیزم

از دریای بیکران محبت و صفای شما صمیمانه سپاس گزارم . در دوره نبودنم مهر بیکرانتان از طریق پیعام های شما به من رسید . همیشه مدیون محبتهای شما دوست نازنینم هستم .
شاد و سلامت باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد