آرزوی دل

دست به جان نمی رسد تا به تو برفشانمش

بر که توان نهاد دل تا ز تو واستانمش

قوت شرح عشق تو نیست زبان خامه را

گرد در امید تو چند به سر دوانمش

ایمنی از خروش من گر به جهان در اوفتد

فارغی از فغان من گر به فلک رسانمش

آه دریغ و آب چشم ارچه موافق منند

آتش عشق آنچنان نیست که وانشانمش

هر  که بپرسد ای فلان کار دلت چگونه شد

خون شد و دم بدم همی از مژه می چکانمش

عمر من است زلف تو بو که دراز بینمش

جان من است لعل تو بو که به لب رسانمش

لذت وقتهای خوش قدر نداشت پیش من

گر پس از این دمی چنان یابم قدر دانمش

نیست زمام کام دل در کف اختیار من

گر نه اجل فرا رسد زین همه وارهانمش

عشق تو گفته بود و هان سعدی و آرزوی من

بس نکند ز عاشقی تا زجهان جهانمش

پنجه قصد دشمنان می نرسد به خون من

وین که به لطف می کشد منع نمی توانمش

                                                              سعدی

نظرات 15 + ارسال نظر
فرزاد دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:46 ب.ظ http://delshodehgan.blogsky.com

سلام
مثل همیشه زیبا بود
سعدی زیبایی شعر و تواناییاشو تو این زمینه به رخ میکشه

موفق باشید

فرزاد جان ممنون که سریع به دیدارم آمدی . در مورد سعدی با تو موافقم.

امیرحسین دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:47 ب.ظ http://www.apvt.blogsky.com

سلام.
وب خیلی خوبی دارین.
تقاضای تبادل لینک دارم.
اگه مایلید تو سایتم یه نظر بدید.
+کد افزایش آمار بازدید سایت و وبلاگ در سایت ما.:
WWW.apvt.tk

سلام امیر حسین عزیز

ممنون از تو . چشم حتما به سایت تو میایم.موفق باشی.

دل سپرده سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:03 ق.ظ http://www.19tir54.blogfa.com

انتخاب بسیار زیبایی بود عزیز دل . . .
همچنان تار دل ما می نوازی . . .
به قربان تو یار دور
یار نزدیک . . .

درود وسپاس دوست و همراه عزیز

دوری و نزدیکی مهم نیست دلها که به هم نزدیک باشند فاصله بهانه ای بیش نیست.
با مهر

مهتاب سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:54 ب.ظ http://mahtab121.blogsky.com


سلام ممنون که اومدید دوستی برامن ودوستام وبلاگ دسته جمعی درست کرده اسم هرکدوم اونارم گذاشته یه گل البته منم مهتابم گل نیسم ولی دوسام گلن اونا هنو شروع نکردن
ازتون میخوام که یکی ازبهترین دوستاتونو که میشه ازش چیزیادگرفت به من معرفی کنی میشه لطفا؟

مهتاب عزیزم سلام

خیلی خوشحالم که با دوستانت شروع به کار وبلا گ نویسی کردی امیدوارم که موفق باشی . من نام تو را در وبلاگ دوست عزیز خیزران دیدم . ایشان استاد و دوست و راهنمای من و بسیاری از دوستان هستند . از اندیشه نگارش و نظر های ایشان چیزهای زیادی می تونی یاد بگیری و راهنمایی بخواهی.

دوستان دیگری به نام های : شور زندگی ترنم باران بانوی باران و بیتا نیز چندی دیگر هم هستند که می تونی از آنها نیز سوال بکنی.

موفق باشی.

خیزران سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:30 ب.ظ http://kheyzaran.blogsky.com


دوست بزرگوارم
سهیلای عزیز
سلام
باوجودجریان سیال زندگی وآمدوشدسخنسرایان بزرگ وطن ودنیااگرکاربه ارزیابی غیرتخصصی وعوامانه مثل ارزیابی من بکشد چاره ای نیست مگراینکه ادبیات دنیاراچون سلسله جبالی درنظربگیریم با قلل مرتفع متفاوت یالها ودره ها ودامنه ها که گاه وگهی جنگلی هم برآن روئیده وچه عیب دارد بگوئیم چه بسا چشمه هائی باآب خوشوارودره ها .درچنین فضائی اگربه لحاظ مرتبه لیست کوچکی ازشامخ ترین قلل تهیه کنیم اگرسعدی درصدرلیست نباشد جزانگشت شمارهائی خواهد بودکه باتمامی ضعفی که به هرحال زبان فارسی دارد دربالای لیست قرار خواهد گرفت واگرفضارا محدودکنیم درزبان فارسی
برای سعدی جانشینی نمیتوان تصورکرد.بطوریکه اگر همین یک غزل راکه شما انتخاب کرده ایددرکفه یک ترازو وهزاران هزارکیلو!!!شعررادرکفه ی دیگربگذارید این غزل نه تنهابه وزن که به آهنک ومعنی وزین تر خواهد بود
باادب احترام ومحبت بیکران

سلام دوست عزیز و گرامی

در مورد خودتان شکسته نفسی می کنید . نظر شما مثل همیشه بسیار وزین و پر بار است . با وصف زیبایی که از ادبیات در پهنای جهان و ادب فارسی کردید کاملا موافقم .

با اینکه مرتبه و شان حافظ در غزل سرایی بسیار بالاست ولی غزلیات سعدی نیز از زیبایی خاصی بر خوردار است.

به ویژه این غزل سعدی که من خیلی آن را دوست دارم.

با سپاس از حضور شما .

دل سپرده چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:41 ق.ظ

اگر شعر نبود
چه غریبانه می رفتم
و چه غریبانه می گفتم
که تنهایم .

دل سپرده عزیز

گاهی چنین است داستان زندگی

با صد هزار مردم تنهایی
بی صد هزار مردم تنهایی.

نیکو چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:41 ب.ظ http://banoo-b.persianblog.ir

خوشتر ازدوران عشق ایام نیست
بامدادعاشقان را شام نیست
مطربان رفتند وصوفی در سماع
عشق را اغاز هست انجام نیست
کام هر جوینده ای را اخر است
عاشقان را منتهای کام نیست
سهیلای مهربانم سلام
انتخاب زیبایی بود
ممنون از حضور پر مهرت نازنین
با بهترین ارزوها

نیکو جان ممنون از نطر پد لطفت .ممنون که به من سر می زنی .

شاد باشی و سلامت.

پگاه پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ب.ظ

سلام سهیلای عزیز

بخت باز آید از آن در که یکی چون تو درآید
روی میمون تو دیدن در دولت بگشاید
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید...

واقعاً پدر پیر فلک باید خیلی خیلی صبر کنه تا ابرشاعری مثل سعدی رو به چشم خودش ببینه از انتخاب شایسته‌ات خیلی لذت بردم.
خوشبخت و سعادتمند باشی

پگاه نازنینم

همینطور هست که گفتی . غزلیات سعدی بسیار زیبا و دلنشین هستند و تعداد ی نیز زیباتر و دلنشین تر هستند از جمله این غزل .

ممنون از حضور پر مهرت .
برقرار باشی.

نیلوفر پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:46 ب.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

سهیلای عزیز سلام
خوبی؟

نیلوفرچان ممنون از آمدنت.

نیلوفر پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:48 ب.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

خیلی خیلی انتخابت زیبا بود

همه مطالبی که مینویسی و انتخاب میکنی زیباست

موفق باشی و سلامت

نیلوفر گلم بسیار ممنون از تو نازنین کاش سعدی زنده بود و می دید که چقدر او را دوست دارند. این زیبایی ها همه از آن سعدی ها و مولاناها و کدکنی ها و......................است .

ممنون از تو دوست گلم.
موفق باشی.

بیتا شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:12 ب.ظ http://bita22af.persianblog.ir

سهیلای عزیز سلام

عشق آمد آنچنان به دلم در زد آتشی
کز وی هزار سوز مرا در جگر فتاد
بر من مگیر اگر شدم آشفته دل ز عشق
مانند این بسی زقضا و قدر فتاد

انتخاب بسیار زیبایی کرده ای از شاعری غزلیاتش را خیلی دوست دارم

سلام بیتا جان

ممنون از حضورت . خوشحالم که با علاقه مندی به غزلیات سعدی با هم هم سلیقه هستیم .

شاد باشی و سلامت

[ بدون نام ] یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ب.ظ

سلام
خیلی خوب بود خانمی

سلام . و ممنون از شما . فقط حیف که شما نام و نشانی از خود ندادید.که ببینم کدامیک از دوستان عزیز من هستید.در هر صورت سپاس از شما.

خیزران یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:36 ب.ظ http://kheyzaran.blogsky.com


چه کسی گفته درهرپست بیش از یک بارنمیشود خدمت دوستی رسید که ازمصاحبتش لذت میبری؟؟؟؟
با احترام

ژانوس عزیز با سلام و عرض ادب

پر تو مهر بی پایان شما با هر بار که اینجا قدم می گذارید بامدادان را رونق می بخشد و مرا که برگ سبزی هم ندارم که هر بار آنرا تقدیم عزیزان کنم بی نهایت خوشحال و سپاسگزار خود می کنید.

برقرا باشید.

شیرین یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:17 ب.ظ http://sz1.blogfa.com

سهیلای عزیز سلام
سلامتون رو به سواحل زیبای خلیج فارس و گرما رسوندم.
ممنونم که به من سر زدین.
جز اینکه بگم انتخاب بسیار زیبایی بود چیزی نمی تونم بگم .
شاد شاد شاد باشید

شیرین نازنینم

ممنون که سلام مرا از اینجا به مام وطنم می رسانی .دیدن نام تو نازنین همیشه برای من مایه خوشحالی و یاد آور جا ی جای ایران است.

با مهر
سهیلا

نادر دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:57 ب.ظ http://husha.blogfa.com/

no matter what you do in life,if you can just love what you are doing and see the gift of GOD in little things, you will be happy...sri harold klemp......مهم نیست در زندگی مشغول چه کاری هستید اگر بتوانید به کاری که در حال انجام ان هستید عشق بورزید و برکت خداوند را در چیز های کوچک ببینید سعادتمند خواهید بود سری هارولد کلمپ[گل]

نادر عزیز

قطعه زیبایی بود . ممنون از حضور شما. موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد