در کوچه سار شب

در این سرای بی کسی کسی به در نمی زند

به دشت پر ملال ما پرنده پر نمی زند

 

یکی ز شب گرفتگان چراغ بر نمی کند

کسی به کوچه سار شب در سحر نمی زند

 

نشسته ام در انتظار این غبار بی سوار

دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمی زند

 

گذرگهی است پر ستم که اندر او به غیر غم

یکی صلای آشنا به رهگذر نمی زند

 

دل خراب من دگر خراب تر نمی شود

که خنجر غمت ازین خراب تر نمی زند

 

چه چشم پاسخ است ازین دریچه های بسته ات؟

برو که هیچ کس ندا به گوش کر نمی زند!

 

نه سایه دارم و نه بر بیفکنندم و سزاست

اگر نه بر درخت تر کسی تبر نمی زند

                                                       هوشنگ ابتهاج

 

 

 

 

 

 

نظرات 14 + ارسال نظر
دل سپرده شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.19tir54.blogfa.com

در فروبند که چون سایه در این خلوت غم
با کسم نیست سر گفت وشنود ای ساقی .

درود فراوان
از سبزی حضورتان خوشحال خواهم شد.


دل سپرده عزیز

از حضور پر مهر شما در بامدادان خوشحال و سپاسگزارم.

بیتا شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:53 ب.ظ

سلام سهیلای عزیز
از اینکه افتخار دادید و مرا لینک کردید ممنونم
تا دل هرزه گرد من رفت به چین زلف او
زان سفر دراز خود عزم سفر نمی کند

از اینکه در باغ خیزران با گل های عزیزی چون تو آشنا می شوم خوشحالم
با تقدیم عشق و آرزوی موفقیت

بیتای نازنین

از حضور دسته گلی چون شما در کلبه بامدادان بسیار خوشحالم .شاد باشید و سلامت .

خیزران شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 06:08 ب.ظ http://kheyzaran.blogsky.com


سهیلای گرامی ومهربان
سلام
یک سی دی (صوتی تصویری)دارم که لطفی تار میزند
وهوشنگ ابتهاج خودش با صدائی پرافسون همین شعری راکه تو نوشته ای میخواند
قبل ازاین کامنت آوردم ودوباره وهزارباره ولی اینبار به یاد خوش تو نشستم ونگاهش کردو وگوش سپردم به آن لذت بردم
جایت خالی لیکاش آن را داشته باشی

باری دیروز خسرو شکیبائی هنرمند تئاتعر وسینما در گذشت خیلی افسوس خوردم نمیدانم اورا میشناسی یا نه؟او نه تنها به هنرمندی مشهور ومتاز بود انسان شریفی بود در دقیقه ی نود که لینکش در خیزران هست عکسش را با نوشته ای گذاشته ام

به هر حال برایت روزگار خوشی آرزو میکنم درمورد عکس خانه ی ونگوگ هم به زحمت نیفتی ها؟
اگر در وطن بتوانم کاری برایت انجام بدهم سبب خوشحالی من میشود.
خوب میبینم آدمهای خوبی دوروورت هستند در آینده کسان دیگری رابه تو معرفی میکنم هر وقت توانستی سراغشان برو
دوستی خیلی خوب است

با ادب احترام ومحبت بیکران

ژانوس عزیز دوست بسیار محترم و خوبم

سی دی را که گفته بودید ندارم ولی در you tube بارها و بارها تماشا کردم. بسیار زیباست همانطوری که می دانید هوشنگ ابتهاج در آلمان هستند که چندی پیش نیز شب شعری برای بزرگداشت ایشان در آلمان برگزار شد.
از اینکه به یاد من بودید بی نهایت سپاس گزارم.

از شنیدن خبر درگذشت خسرو شکیبایی بسیار متاثر شدم من ایشان را می شناختم و فیملم های زیادی از خسرو شکیبایی دیدم.
ممنو ن از محبتی که دارید امیدوارم در اولین فرصت بتوانم سفری به ایران بیایم ولی همینکه تا این حد محبت دارید ازتون متشکرم .

با مهر
سهیلا

دل سپرده دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:43 ق.ظ http://www.19tir54.blogfa.com

حضور دوباره ات را با هزاران سلام و درود منتظر خواهم بود
دوستی را پایان نیست
.
.
.
درود
درود

درود بر شما

همینطور است که گفتید دوستی را پایان نیست چرا که دوستی معنای زنده بودن است.

پاینده باشی.

پسرک غمگین سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:02 ق.ظ http://stonehearts.blogsky.com

سلام

خوبید شما؟

ممنونم که به وبلاگم اومدین. خیلی خوشحال شدم.

این شعره خیلی قشنگه...

خیلی قشنگ.
نویسندشو نمیشناسم. آخه من از شعر اصلا سر در نمیارم...

می تونم خواهشی بکنم؟
کتابشو بهم معرفی کنید لطفا...

راستی می تونم لینکتون کنم؟

منتظرتون هستم

همیشه شاد باشید.
بای...

سلام پسرک گل

ممنون که آمدی و خوشجالم از آشنایی با تو نازنین.

اسم شعر هست : در کوچه سار شب

شاعر: هوشنگ ابتهاج (سایه)

نام کتاب : آینه در آینه

ولی قول بده دنبال اشعار غمگین نری.

شاد باشی و سلامت

دل سپرده چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:34 ق.ظ http://www.19tir54.blogfa.com

درود بی پایان
گر راهور تو باشی صد کاروان توان زد !
وقتی شما تایید کنید . . .
سر به آسمان می سایم .

دل سپرده عزیز

ممنون از همدلی شما دوست نازنین.موفق باشی همیشه .

شیرین چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:38 ق.ظ http://sz1.blogfa.com

سهیلای عزیز سلام
انتخاب بسیار زیبایی بود از هوشنگ ابتهاج. شعرهایش را خیلی دوست دارم و تا جایی که حافظه ام یاری می کند از بر کرده ام.

راستی اشکالی در وارد کردن لینکهای وبلاگتان دیدم که گفتم بگویم تا درستش کنید. چون اینجوری نمی شود وارد هیچکدام از لینکها شد.

آدرس لینکها به صورت صحیح وارد مشده مثلا در مورد وبلاگ خیزران آدرس به صورت زیر وارد شده و این امکان دسترسی به این وبلاگ را نمی دهد.
http://kheyzaran.blog%20sky.com/

اگر آدرس را به صورت زیر وارد کنید مشکل برطرف خواهد شد
http://kheyzaran.blogsky.com

شرمنده اگر فضولی کردم
شاد و پیروز باشید

شیرین جان سلام

خیلی محبت کردی که آمدی و در ضمن ممنون از راهنمایی .درسته اشکال بود در باز کردن لینکها ولی نمی دانستم که علت چیه . چشم حتما تصییح می کنم و اگر اشکالی بود مزاحم خودت خواهم شد.
با سپاس مجدد.

بیتا چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:02 ب.ظ

راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد
شعری بخوان که با آن رطل گران توان زد
بر آستان جانان گر سر توان نهادن
گلبانگ سر بلندی بر آسمان توان زد
سلام سهیلا جان حالت چطوره؟

بیتا نازنین با دیدن نام زیبای تو و دوستان مگر میشه که خوب نباشم؟

شیرین چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:14 ب.ظ http://sz1.blogfa.com

سهیلای عزیز سلام
ممنونم از حضور پرمهرت و خوشحالم که پست جدید را پسندیده ای. ترجمه شعر را که به زبان محلی است برایت می فرستم.
و در مورد تصحیح لینکها حتما در خدمت هستم

ترجمه شعر سفر امید:
تورا می نویسم تورا می نویسم تورا می نویسم



بروی سنگ بروی چوب میان کف دستم

تورا می نویسم

تو گودی رو بلندی تو کوه و بیابان هر جا برسم

تورا می نویسم تورا می نویسم تورا می نویسم

هنگام رفتن و زمان ماندن تو بودن و نبودن

تو خواب و بیداری

تورا می نویسم تورا می نویسم تورا می نویسم

اگر پای پیاده باشم یا سوار بر زین طلایی

روی اسب تازه زین شده

تورا می نویسم

به هر جا که سبزه و هر جایی که رنگینه

بر روی بازوان پهلوانی که مدعی است

وسایه اش سنگینه ( کسی را تحویل نمی گیره)

که زورداران را زمین میزند

و هیکلش آهنینه

تورا می نویسم

به هر جا که پاکه

به هرجا که سفیده

بروی پیشانی اسبی که

آخرین دور میدانش سفر امیده

بر روی بال پرواز بر روی اوج آواز

بر آنجا که دستی دری را می گشاید

تورا می نویسم

شیرین گلم مرسی عزیزم از معنای زیبای این شعر که مثل اسمت و خودت شیرین و دلنشینه. در ضمن مشکل حل شد اشکال را پیدا کردم.
این ایمیل آدرس من هست اگر دوست داشتی یادداشت کن .

soheila_m52@yahoo.com
ممنون از لطفت.

شیرین چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:41 ب.ظ

سهیلا جان سلام مجدد ؟آدرس ایمیلتون رو یاد داشت کردم و آدرس صحیح سایتها رو براتون نوشتم امیدوارم مشکل برطرف بشه

شیرین جانم ممنون اشکا ل هم برطرف شد از کمکت سپاسگزارم .

شیرین چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:54 ب.ظ http://sz1.blogfa.com

سهیلای عزیز خوشحالم که مشکل برطرف شد.
و خوشحال می شم اگر در این زمینه و یا جایی کمکی خواستین به من بگید. راستی من یه وبلاگ دیگه به اسم صورتگران راه انداختم که در مورد آثار نقاشی و نقاشان بزرگ دنیاست خوشحال می شم اگر فرصت داشتید اونجا هم سر بزنید
آدرسش
http://www.sz1.persianblog.ir

شاد باشید

شیرین جان با کمال میل به آنجا سر می زنم.ممنون بخاطر همه چیز.

دل سپرده پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:46 ق.ظ http://www.19tir54.blogfa.com

درود
. . .
امشب ز غمت میان خون خواهم خفت
وز بستر عافیت برون خواهم خفت
باور نکنی خیال خود را بفرست
تا در نگرد که بی تو چون خواهم خفت

از حضورتان همواره دلشاد می شوم
و نبودتان غمی سنگین بر دلم می نشاند . . .
این همه دوری و نزدیکی ؟!!!
این خاصیت همه دلدادگان است . . . زود همدیگر را پیدا می کنند :
بره سوته دلان گرد هم آئیم !

شاد و سربلند باشید.

دل سپرده عزیز : از هر چه بگذریم سخن دوست خو شتر است.
از دوستی با شما بسیار خو شحالم.

سعید پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:08 ق.ظ http://f10.blogsky.com


سلام عزیزم خوبی
دیگه به من سر نمی زنی خیلی وقته خبری ازشما ندارم
وقت کردین یه پیش ما هم بیاین
موفق باشی عزیزم

پیمان پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:49 ق.ظ http://helya-karen.blogsky.com/


این فرهنگ داغ شده را به که نشان باید داد؟؟!!

پیمان جان ممنون از حضورت . خو شحالم کردی.در مورد سوال تو
فقط می تونم بگم : از ماست که بر ماست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد